Två saker jag gillar & inte gillar med mig själv

Tänkte vara så rolig å berätta en "jätte intressant" grej om vad jag gillar med mig själv och inte gillar.

Två grejer jag gillar med mig själv
Mina läppar, Jag kan egentligen inte säga varför, men dom är inte för små eller för stora dom är bara lagom!
Mina andra grej är konstigt nog mina ögonbryn, jag ÄLSKAR ögonbryn, jag kollar på allas ögonbryn och tänker "ååh såna vill jag ha" Anledningen till att detta börja är från när jag färgade mitt blonda hår brunt, jag blev totalt besatt vem fan tänker egentligen på någon annans ögonbryn?
Hur som helst så kan jag stå i flera minuter å bara pilla å måla dom, så kul!
Skulle inte klara mig 1 dag utan ögonbrynspenna!



Två saker jag däremot inte gillar med mig själv
Jag hatar mina fräknar och där har jag ett huge problem för dom kommer sitta där resten av mitt liv, va ja än gör så kommer dom va hur många som helsy varje sommar, och jag vet faktiskt inte varför jag inte gillar dom men har så svårt med dom, men jag försöker lära mig att de är fint och som min bästis Amanda sa  " fräknar är guds kyssar" så jag antar att jag får ha det i tanken varje gång jag ser dom. Sommaren är värst, väärldens prickekorv! Kan ju säga att dom som känner mig har fått höra detta  x Antal gånger haha stackare! ♥
Dock tycker jag det är jättegulligt på Andra!
Okej min andra grej jag inte gillar med mig själv är min blyghet, jag är otroligt blyg och när någon börjat prata med mig som jag inte förväntar mig ska gör de så blir jag så satans nervös och stammar! Men ju mer man pratar ju mindre blygare blir man. Men jag kan verkligen säga att stå framför klassen å prata är världens bästa övningar och man blir så jävla stolt över sig själv när man gjort det! I alla fall jag.
Och skulle en redovisning på engelska t.ex. gå skitdåligt, så får man alltid tänka, de blir bättre nästa gång. Och om någon skulle skratta när man säger ett ord fel, så får dom nog tillbaka nästa gång dom säger någonting fel där framme, den ni!
face your fear people!
(denna bild är taken i oktober vilket säger en del om hur mycket jag då har på sommaren!)

Med det här inlägget hoppas jag att jag uppmuntrade er med att tänka på vad ni tycker om med er själva, och det som ni inte gillar, tycker jag ni ska försöka förbättra och tänka " alla är olika " Och det här med att alla ska se ut på ett visst sett, trams! hur kul skulle det vara egentligen? Se ut och var hur du vill och jag vet att jag har lite dubbelmoral nu, men vem har inte det?

Kommentarer
Postat av: mandis

Du är så klok du bebis! och du ska vara stolt över dina fräknar :)

2011-11-25 @ 20:28:44
URL: http://amandamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0